دنیای سمیرا

۳ مطلب در شهریور ۱۳۹۷ ثبت شده است

ساخت گلدان

يكشنبه, ۲۵ شهریور ۱۳۹۷، ۰۳:۰۰ ق.ظ

اگر کمی با دقت تر به اطرافتان نگاه کنید به طور حتم اجسام زیادی را می بینید که می توانند به عنوان گلدان کاربرد داشته باشند. فقط کمی خلاقیت لازم دارید تا آنها را به گلدان های زیبایی تبدیل کنید. این ایده ها به شما کمک می کند تا بتوانید خلاقیت بیشتری به خرج دهید و از داشتن گلدان های دست ساز به خودتان افتخار کنید.

 

قوطی چای را دور نیندازید

این بار وقتی قوطی چای تان تمام شد آن را تمیز کنید تا به یک گلدان بازیافتی تبدیل شود. علاوه بر این قوطی های کنسرو خالی شده هم می توانند به عنوان گلدان مورد استفاده قرار گیرند. به این ترتیب با پیروی از قوانین بازیافت به حفظ محیط زیست کمک می شود.

 

ساخت گلدان با بازیافتی ها,درست کردن گلدان

قوطی های کنسرو خالی شده هم می توانند به عنوان گلدان مورد استفاده قرار گیرند

 

آبکش ها هم گلدان می شوند

در صورتی که می خواهید از پله خلاقیت حسابی بالا بروید به آشپزخانه بروید و به دنبال آبکش های رنگی با داشتن منافذ امکان زهکشی آب را برای گلدان فراهم می کنند. داخل شان خاک بریزید و گلدان را در حیاط قرار دهید در جای مناسبی قرار دهید.

 

ساخت گلدان با بازیافتی ها,درست کردن گلدان

داخل آبکش ها خاک بریزید و گلدان را در حیاط قرار دهید در جای مناسبی قرار دهید

 

لاستیک های رنگی در حیاط خانه

این بار هنگام تعویض لاستیک های ساییده شده اتومبیل شخصی تان، آنها را نفروشید. یک وسیله مناسب برای کاشت گلدان دارید که به زیبایی حیاط شما کمک می کند. چند قوطی رنگ بخرید و بعد لاستیک ها را رنگ آمیزی کنید. سپس با سلیقه خودتان آنها را در اطراف حیاط یا کنار هم بچینید، کف شان را یک تخته گرد قرار دهید و بعد داخل شان را با گل های زیبای فصلی پر کنید. می بینید که همگان این ایده شما را تحسین می کنند و گلدان هایی دارید که در هیچ خانه ای پیدا نمی شود! لاستیک دوچرخه یا سه چرخه قدیمی کودکان هم قابلیت تبدیل شدن به گلدان را دارد.

 

کاربرد کیف های قدیمی, کارایی وسایل بازیافتی

در لاستیک های ساییده شده و رنگ شده گل بکارید

 

فلاپی های قدیمی را گلدان کنید

شاید هنگام تمیز کردن یک کمد قدیمی به این نتیجه برسید که فلاپی های قدیمی تان دیگر قابل استفاده نیستند و استفاده از فلاپی در کل منسوخ شده است. در چنین شرایطی دست نگه دارید! کمی صبر کنید! شما یک شیء بازیافتی پیدا کرده اید که برای ساخت گلدان بسیار جالب است. کافیست یک چسب حرارتی داشته باشید و بعد فلاپی ها را طوری به هم بچسبانید که به یک ظرف مربع شکل تبدیل شوند. اگر برای اجرای این ایده از فلاپی های رنگی استفاده کنید گلدان های شما زیباتر می شوند. به این ترتیب می توانید تکنولوژی از رده خارج شده را دوباره به چرخه زندگی وارد کنید.

 

تزیین گلدان فانتزی,ساخت گلدان فانتزی

از فلاپی های رنگی استفاده کنید گلدان های شما زیباتر می شوند

 

کاشت گل در کشوی میز

این هم ایده ای متفاوت است که امکان اجرای آن در بعضی از باغ ها و حیاط ها وجود دارد. اگر می بینید که در خانه یک میز تحریر یا دراور بدون استفاده دارید و تصمیم گرفته اید آن را دور بیندازید، دکمه خلاقیت ذهن تان را روشن کنید. پیشنهاد ما این است که داخل کشوها را با گیاهان آویزان مانند اطلسی پر کنید و بعد منتظر بمانید تا گل ها از داخل کشوها به بیرون سرریز شوند. می توانید روی سطح بالایی میز گلدان های زیبای دیگری قرار دهید و فضای جالبی را ایجاد کنید. این ایده در مورد لوستر قدیمی و از کار افتاده هم قابل اجرا است.

 

درست کردن گلدان, کاربردهای کشوهای قدیمی

داخل کشوها را با گیاهان آویزان مانند اطلسی پر کنید

 

یک گلدان فانتزی

کیف های کهنه و حتی جا جوراب های بلند و چند خانه هم می توانند به شما کمک کنند تا در انتخاب گلدان متفاوت خلاقیت به خرج دهید. فقط کافیست جای مناسبی برایشان پیدا کنید، داخل آنها را با خاک سبکی پر کرده و بذر گیاهان مورد نظر را داخل شان بکارید. البته توصیه می شود که برای کسب نتیجه بهتر گیاهان فصلی را به این صورت کشت دهید چون ریشه نازک و سبکی دارند و در طول چند ماه می توانند در این محیط فانتزی رشد کنند. کف کیف ها یک لایه پلاستیکی را به عنوان عایق قرار دهید تا به دلیل نفوذ رطوبت، گلدان شما به سرعت پوسیده و از کار افتاده نشود. منافذ زهکشی را فراموش نکنید!

 

نحوه ساخت گلدان,ساخت گلدان با بازیافتی ها

کیف های کهنه و حتی جا جوراب های بلند و چند خانه هم می توانند به شما کمک کنند

 

ظروف شکسته را رفو کنید

فنجان مورد علاقه تان شکسته و دلتان نمی آید آن را راهی سطل زباله کنید؟ در این صورت عمر دوباره ای به آن ببخشید. با کمی چسب فنجان را بچسبانید و به عنوان گلدان مورد استفاده قرار دهید. این فنجان های کوچک برای کاشت نشا یا کاکتوس گلدان های خوبی هستند. فقط توصیه می شود که کف فنجان یک منفذ کوچک ایجاد کنید تا امکان خالی شدن آب اضافی وجود داشته باشد.

 

تزیین حیات با کیف پر گل, کاربرد کیف های قدیمی

با چسباندن ظروف شکسته تان گلدان درست کنید

علت پیری زودرس در کودکان و جوانان و مردان

راهکارهایی برای حفظ سلامت مغز و اعصاب در طب سنتی

عوارض و مضرات کم خوابی در نوزادان و بزرگسالان

فواید و مضرات شستشو و حمام روزانه چیست

علت و علائم آلرژی بینی و گلو در کودکان و بزرگسالان

علائم و علت سرطان روده بزرگ در زنان چیست

آشنایی با عوارض و علت و علائم سرطان معده خوش خیم

همه چیز در مورد آموزش پخت و طرز تهیه کوفته ریزه غذای محلی ایرانی

همه چیز درباره علائم و درمان دیابت نوع دو در بارداری

همه چیز درباره علت و درمان و پیشگیری از یبوست در ماه رمضان

جلوگیری از سندروم ماه رمضان

راهکارهایی برای حفظ سلامتی

علائم و علت و درمان آرتروز مفصل زانو در زنان و مردان

علائم و علت و درمان سرطان روده بزرگ

جلوگیری از آلودگی هوا خانه

راهکارهایی برای جلوگیری و پیشگیری از انواع سرطان ها

راهکارهایی برای پیشگیری و جلوگیری از سکته و حمله قلبی در زنان

همه چیز درباره عوامل حساسیت زا در خانه

چه زمانی به متخصص پوست مراجعه کنیم

همه چیز در مورد عوارض کمبود روی در بدن کودکان

علت شدید شدن آلرژی در بدن چیست









  • سمیرا حمیدی

تردمیل

تردمیل ،تردمیل و لاغری،تردمیل و لاغری شکم،تردمیل و لاغری سریع،تردمیل و لاغری ران،تردمیل و لاغری پا،تردمیل و لاغری صورت،تردمیل لاغری،تردمیل لاغری سریع،کار با تردمیل و لاغری،رابطه تردمیل و لاغری

تردمیل

شاید برایتان جالب باشد که تنها گروهی که نمی‌توانند از تردمیل استفاده کنند افرادی هستند که دچار مشکلات استخوانی و مفاصل در پا هستند. به‌دلیل فشاری که در هنگام دویدن یا پیاده‌روی به پاها وارد می‌شود افرادی که پایشان آسیب دیده است یا مفاصل آنها خشک است، ورم داردیا درد می‌کند نباید بر روی تردمیل پیاده‌روی کنند. بنابراین ترد میل برای تمامی افراد دیگر مناسب است. حتی افرادی که بیماری‌های قلبی دارند نیز می‌توانند از ترد میل استفاده کنند البته قبل از شروع ورزش با ترد میل، حتما باید با پزشکشان درمورد حداکثر شدت دویدن و ضربان قلب مجاز مشورت کنند. تردمیل حتی می‌تواند برای بازتوانی افرادی‌ که دچار سکته مغزی و در نتیجه ضعف عضلات شده‌اند،‌مورد استفاده قرار گیرد.

تاریخچه تردمیل

بر خلاف تصور ما ترد میل یک واژه بسیار قدیمی است. ترد میل به وسیله‌ای گفته می‌شود که در فضای بسته انسان با حیوان را بر روی تسمه نقاله خود به حرکت درمی‌آورد. ایده ساخت ترد میل در سال ۱۸۷۵ توسط کشاورزانی که در پی راهی برای تولید نیرو در بخش کشاورزی بودند مطرح شد. آن‌ها نوار نقاله‌ای مطابق با قدم حیوانات ساختند و در بخشهای آسیاب، روغن گیری و خرمن کوبی استفاده کردند. در واقع ترد میل امروزی در سال ۱۹۵۲ توسط کاردیولوژیست روبرت بروس برای آزمون استاندارد تشخیص و ارزیابی بیماری‌های قلبی و ریه ارائه شد. در دهه ۱۹۶۰ تردمیلها بسیار گران بودند و تنها برای آزمون پزشکی مورد استفاده قرار می‌گرفتند تا فردی به نام بیل استاپ که دارای مدرک مهندسی پزشکی بود تردمیلهای خانگی را طراحی کرد و آن‌ها را با قیمت‌های مناسب در اختیار مصرف‌کنندگان قرار داد.

اجزای تشکیل دهنده تردمیل

دستگاه ترد میل که اکثراً موتوردار است، شامل تسمه پهنی است که با چرخش به دور غلطکها بر روی صفحه اصلی امکان راه رفتن و دویدن با سرعت‌های موردنظر را ایجاد می‌نماید. ترد میل در حقیقت شرایط انجام ورزش دو، مادر ورزشها، را در خانه و فضاهای بسته فراهم می‌نماید. ترد میل می‌تواند جهت تمرینات قهرمانی باشگاهی، حرفه‌ای و خانگی استفاده گردد. قدرت موتور، کمترین و بیشترین سرعت، مدت کارکرد، شیب برقی و دستی و حداکثر وزن قابل تحمل شرایط و نوع ترد میل را تعیین می‌نماید. اکثر تردمیلها دارای سیستم نمایشگر دیجیتالی هستند که ضربان قلب، مسافت، کالری، سرعت و زمان را نمایش می‌دهد. تست ورزش ترد میل پیشرفته‌ای است که طبق برنامه‌های تعیین شده ورزش می‌دهد و با الکتروکاردیوگراف کامپیوتری شرایط سلامت قلب و عروق را بررسی می‌نماید. ترد میل در بیشتر باشگاه‌های ورزشی، که در کنار سایر انواع دستگاه‌های ورزشی می‌باشد. ترد میل یک تسمه دارد که چرخش آن باعث به حرکت درآمدن صفحه این دستگاه می‌شود. به این ترتیب، شما می‌توانید روی آن راه بروید یا حتی بدوید. ترد میل یکی از بهترین و پر کاربردترین وسایل ورزشی برای کاهش وزن می‌باشد.

آشنایی با اجزای تردمیل

ترد میل شامل قطعات مانند موتور تردمیل، موتور شیب، قطعه الکترونیکی بالا و پایین، شاسی تردمیل، تختهٔ تردمیل، تسمهٔ موتور، غلتک و تسمهٔ اصلی می‌باشد، معمولآ افرادی که با تردمیل کار می‌کنند اجزاء آن را نمی‌شناسند و وظیفه هر کدام را نمی‌دانند، شناخت قطعات تردمیل به شما کمک می‌کند که طرز کار تردمیل را بهتر بشناسند و همچنین در زمان بروز مشکل متوجه شوید کدام قسمت مشکل دارد. ۱. موتور تردمیل: در بخش جلویی تردمیل و زیر پوشش جلویی موتور وجود دارد که مهمترین بخش ترد میل نیز می‌باشد و در هنگاه خرید به قدرت و کیفیت آن بسیار باید توجه کنید، این موتور محرک اصلی ترد میل است و قدرت آن بر اساس اسب بخار تعیین می‌گردد. ۲. موتور شیب: موتور شیب نیز در بخش جلویی ترد میل و در کنار موتور اصلی وجود دارد که با حرکت دادن چرخ دنده حلزونی شیب ترد میل را تنظیم می‌کند. لازم است ذکر شود برخی از تردمیلها موتور شیب ندارند و نتظیم شیب در آن‌ها به صورت دستی انجام می‌شود. ۳. قطعه الکترونیکی بالا: این بخش شامل صفحه نمایش و کلیدهایی در کنار صفحه نمایش ترد میل و بر روی دسته‌های آن می‌شود که باعث ارتباط کاربر با ترد میل می‌گردد. ۴. قطعه الکترونیکی پایین: این قطعه در بخش جلوی ترد میل و در کنار موتور قرار دارد که وظیفه برق رسانی به بخشهای مختلف ترد میل را بر عهده دارد. ۵. شاسی ترد میل: این بخش قاب اصلی ترد میل و بخش فلزی است که تمام اجزاء ترد میل بر روی آن سوار است. اصطحکام این بخش یک فاکتور مهم در انتخاب ترد مبل خوب است. ۶. تخته ترد میل: بخشی است که تسمه اصلی ترد میل دور آن است و همواره باید صاف و صیقلی باشد. ۷. تسمه موتور: تسمه‌ای است که حرکت موتور را به غلتک جلویی انتقال می‌دهد و موجب چرخش تسمه اصلی می‌شود. ۸. غلتک: در ترد میل دو غلتک وجود دارد که به آن‌ها غلتک جلویی و عقبی می‌گویند که تسمه ترد میل به دور آن‌ها می‌افتد و کشش تسمه را نیز تنظیم می‌کنند. ۹. تسمه اصلی: تسمه‌ای است که ما بر روی آن می‌دویم و جنس و کیفیت آن از فاکتورهای یک ترد میل خوب می‌باشد.

کدهای خطا در تردمیل

کدهای خطا در ترد میل برای بیان کردن مشکلات تردمیل به کار می‌روند، شرکت‌های سازنده مختلف کدهای متفاوتی را برای این کار در نظر گرفته‌اند ولی اغلب به صورتی است که در این مقاله بیان می‌شود، البته برای اطلاع از کدهای اخطار مخصوص تردمیل خود می‌توانید به دفترچه راهنما آن مراجعه نمایید. خطای صفر: این ارور که زیاد هم رخ می‌دهد بیشتر مربوط به کلید ایمنی تردمیل شما است و باید این کلید را بررسی کنید. خطای کد یک: این ارور عمدتآ با برد اصلی ترد میل ارتباط دارد و بهتر است تعمیر کار را خبر کنید. خطای کد دو: این ارور بیشتر در ارتباط با سنسور سرعت ترد میل است، این سنسور در اغلب تردمیلها در کنار غلطک عقبی ترد میل وجود دارد خطای کد سه: این ارور مربوط به موتور است نه تنها خرابی موتور بلکه سنسورهای سرعت و دمای موتور می‌تواند موجب آن شود. خطای کد چهار: این ارور با موتور شیب در ارتباط است و بیشتر هم در مواقعی که سیم برق موتور شیب قطع شده باشد نمایش داده می‌شود. خطای کد پنج: این ارور مربوط به افت ولتاژ ورودی موتور است و بیشتر با برد تغزیه تردمیل ارتباط دارد. خطای کد شش: ارتباط مستقیم با ای سی برد دارد و زمانی که این ارور نمایش داده می‌شود احتمال سوختن این ای سی زیاد است و بهتر است هرچه سریعتر تعمیرکار را خبر کنید.


زانو درد چیست

علت و علائم و درمان خانگی درد سینه در دوران بارداری

علت و درمان خانگی درد آرنج دست راست در بدنسازی

علت و دلایل و درمان گیاهی بازو درد در دوران بارداری

خواص و مضرات و بهترین زمان خوردن آب کرفس و هویج چیست

علت و درمان خانگی سردرد همراه با درد چشم چپ در طب سنتی

علت و علائم و درمان خانگی عفونت مثانه و ادراری در دوران بارداری

آزمایش tsh

علت و درمان خانگی و گیاهی درد دندان بعد از عصب کشی و پر کردن

علت و درمان سریع درد زانو راست و چپ بعد از ورزش

علت و دلایل و درمان خانگی سوزش قلب هنگام نفس کشیدن

همه چیز درباره علت و درمان درد پا در دوران بارداری و هنگام خواب

علت و علائم و درمان درد معده عصبی در دوران بارداری

علت و علائم و درمان درد گوش سمت چپ و راست نوزادان و کودکان

همه چیز درباره علت و درمان گیاهی ورم پا در دوران بارداری

زخم بستر چیست

تپش قلب یا ضربان غیرعادی

عکس های جدید الناز حبیبی

تعبیر خواب سگ سیاه و سفید و زرد و هار و مرده

عکس های جدید شهرزاد کمال زاده

عکس های جدید لیندا کیانی

هادی کاظمی

  • سمیرا حمیدی

درد شانه چپ

جمعه, ۲۳ شهریور ۱۳۹۷، ۱۲:۰۹ ق.ظ

درد شانه

درد شانه چپ ,درد شانه چپ و بازو,درد شانه چپ – قلب,درد شانه چپ و گردن,درد شانه چپ در بارداری,درد شانه چپ چیست,درد شانه چپ و قلب,درد شانه چپ و دست چپ

درد شانه چپ , درد شانه چپ و بازو , درد شانه چپ - قلب , درد شانه چپ و گردن

توضیحاتی در مورد درد شانه

آن چه که مفصل شانه خوانده می شود در واقع ترکیبی از چند ماهیچه ، تاندون و مفصل است که امکان حرکت بازو در دامنه حرکتی بسیار وسیعی را فراهم می کند . وجود دامنه حرکتی وسیع در این مفصل میتواند ریسک ابتلا به مشکلاتی مانند دررفتگی مکرر ، بی ثباتی و گرفتگی شانه و گیر افتادگی بافت های نرم یا ذرات استخوانی در مفصل و در نتیجه درد را افزایش دهد. جراح شانه ممکن است احساس درد مداوم را کاهش داده ، شخص تنها هنگامی که شانه خود را حرکت می دهد احساس درد کند . تقریبا سخت ترین بیماری گردن دیسک گردن می باشد. ماده غضروفی بین مهره های گردنی جلو می اید و موجب فشار روی اعصاب گردنی می شود و همچنین یک واکنش التهابی بسیار شدید را ایجاد می کند.اغلب درد یا بی حسی یا گزگز مورمور به دست ها تیر می کشد . خصوصا وقتی این درد به دست چپ تیر میکشد عده ای ان را با درد قلبی اشتباه می گیرند و به دنبال درمان ان می روند. درد گاهی فقط در دست ها احساس می شود بدون انکه فرد دردی را در گردن خود به یاد اورد. درمان دیسک گردن بسیار سخت می باشد و اغلب همکاری زیاد بیمار ار میطلبد.در این مطلب از سایت جسارت در مورد درد شانه صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

درد شانه چیست

درد شانه یک شکایت عمده بیماران با مشکلات شانه‌ای است، اگرچه ممکن است گاهی در ارتباط با بیماری‌ها و اختلالات شانه نبوده و از قسمت‌های دیگر به شانه انتشار یابد. درد شانه ممکن است درارتباط با مفاصل کمربند شانه‌ای یا عناصر اطراف مفصل(Periarticular)مربوطه ایجاد گردد. مطالعات لنندر(Lennander) حاکی از این واقعیت است که تمام عناصر مفصلی و اطراف آن مانند کپسول مفصلی، سینوویوم، عضله، تاندون، فاسیا، لیگامان (رباط) و پریوست نسبت به درد حساس هستند، ولی غضروف و خود استخوان نسبت به تحریکات دردناک جواب نمی‌دهند

کمربند شانه ای

کمربند شانه ای از استخوان‌های زیر تشکیل می‌شود: استخوان بازو(هومروس) استخوان کتف(اسکاپولا) استخوان ترقوه یا چنبر(کلاویکولا) استخوان جناغ(استرنوم) استخوان‌های کمربند شانه‌ای به گونه‌ای اتصال می‌یابند که باعث ایجاد چهار مفصل می‌گردند که عبارتنداز: مفصل شانه(گلنوهومرال) مفصل اخرمی-چنبری(آکرومیوکلاویکولار) یا اخرمی-ترقوه‌ای مفصل جناغی-چنبری(استرنوکلاویکولار) یا جناغی-ترقوه‌ای مفصل کتفی-سینه‌ای(اسکاپولوتوراسیک)که بیشتر یک اتصال است تا یک مفصل حقیقی.این قسمت نقش مهمی در حرکت دور کردن شانه در هماهنگی با مفصل شانه دارد.

دلایل درد شانه

عوامل مختلفی باعث درد شانه می‌گردند که به‌طورکلی عبارتنداز: التهاب تاندون و بورس آسیبهای عضلانی بی ثباتی مفصل شانه و موارد دررفتگی پیچ خوردگی و موارد دررفتگی مفصل آکرومیوکلاویکولار نشانگان گیرافتادگی شانه بعضی از بیماریها شکستگی استخوان‌های شانه(کمربند شانه‌ای) دردهای انتشاری یا ارجاعی علل دیگر

درد شانه و تاندونیت

به التهاب تاندون(وتر)عضلات، تاندونیت می‌گویند که شایعترین عامل درد شانه‌است.تاندونیت عبارت است از یک ضایعه خفیف در تاندون به صورت پارگی‌های میکروسکوپی که با یک مرحله التهابی(درجه پایین)دنبال می‌گردد .عضلاتی که در شانه به میزان بیشتری دچار تاندونیت می‌گردند عبارتنداز: عضله فوق خاری(سوپرااسپیناتوس) عضله دوسر بازویی(بای سپس) عضله تحت کتفی(ساب اسکاپولاریس) عضله گرد کوچک(ترس مینور) عضله تحت خاری(اینفرااسپیناتوس) عضلات فوق(به جزء عضله دوسر بازویی)به نام عضلات کلاهک چرخاننده (روتاتور کاف)خوانده می‌شوند. در بیمارانی که دچار التهاب‌های تکراری در تاندون هستند رسوب نمک‌های کلسیم را می‌توان در نواحی ملتهب یافت که به این حالت تاندونیت کلسیفیه می‌گویند .نکته مهم این است که در این ناراحتی(رسوب کلسیم و ورم حاد کلاهک چرخاننده)نباید از گرمای موضعی استفاده کرد، زیرا ناراحتی بیمار را تشدید می‌کند، ولی سرمای موضعی در تسکین درد مؤثر است

درد شانه و پارگی عضلات

پارگی عضلات روتاتور کاف و تاندون دوسر بازویی شایع بوده و ممکن است در ارتباط با عوامل ذیل باشد: ضربه به کمربند شانه‌ای (مثلاً به دنبال زمین خوردن) تغییرات تخریبی تاندون به علت افزایش سن (پیری) انقباضات عضلانی شدید آسیب‌های قبلی عضلات و عدم درمان به موقع آن (مثلاً تاندونیت درمان نشده) فعالیت‌های تکراری و بیش از حد معمول (حتی با نیروی کم) مجاورت با نواحی غیرطبیعی استخوانی به علت رشد بیش ازحد یا وجود زواید استخوانی در محل تاندون عضلات عضلاتی که بیشتر درگیر می‌شوند شامل عضلات کلاهک چرخاننده (روتاتور کاف) عضله دوسر بازویی (بایسپس) از مهمترین وظایف عضلات روتاتور کاف، ثابت نگه داشتن سر استخوان بازو در حفره گلنویید استخوان کتف (اسکاپولا) است. از میان عضلات روتاتور کاف، عضله فوق خاری (سوپرااسپیناتوس) نسبت به عضلات دیگر بیشتر آسیب می‌بیند. این عضله به علت شرایط خاصی که از نظر موقعیت آناتومیکی دارد، فشارهای زیادی را متحمل شده و همچنین کاهش خون رسانی در ناحیه خاصی از آن، زمینه‌های پارگی بیشتری را فراهم می‌کند. عضله دیگری که ممکن است دچار پارگی و اختلال عملکرد گردد، عضله دوسر بازویی است. به‌طورکلی پارگی عضلات روتاتور کاف(RC) و دوسر بازویی، به دو صورت ناقص یا کامل است. اگر پارگی کامل باشد، بیمار قادر به انجام یک حرکت خاص نیست. در پارگی ناقص علاوه بر اختلال در دامنه حرکات شانه، بیماران از درد شانه نیز شکایت دارند.

درد شانه و بیماری‌ ها

برخی از بیماری‌هایی که باعث درگیری و درد شانه می‌گردند عبارتنداز: شانه منجمد آرتروز شانه آرتروز مفصل آکرومیوکلاویکولار بعضی از تومورها سل شانه آرتریت روماتویید شانه

آرتروز شانه

شانه برخلاف مفاصل دیگر بدن به ندرت دچار آرتروز می‌گردد .بیماری بیشتر در افراد مسن دیده می‌شود.عوامل ذیل در بروز آرتروز شانه مؤثر هستند: ضربه افزایش سن یا پیری بیماری قلبی پارگی عضلات روتاتور کاف از علایم آرتروز شانه، درد و کاهش دامنه حرکات کمربند شانه‌ای است.

درد ارجاعی شانه

گاهی درد شانه ارتباطی با اختلالات و مشکلات شانه نداشته و از نقاط دیگری به شانه ارجاع می‌گردد که به این دردها در بدن، درد ارجاعی(Referred pain) گفته می‌شود.مهمترین علل دردهای ارجاعی در ارتباط با شانه عبارتنداز: فتق دیسک بین مهره‌ای فقرات گردنی بیماری‌های قلبی تنگی مجرای نخاعی گردنی اسپوندیلوز گردنی یا آرتروز فقرات گردن تومورهایی که به نخاع گردن یا ریشه‌های اعصاب آن‌ها فشار وارد کند در برخی موارد به دلیل وجود نشانگان مجرای مچ دستی(C.T.S)که در درگیری عصب مدین در ناحیه مچ دست ایجاد می‌گردد. عفونت‌های زیر دیافراگم مشکلات کیسه صفرا انتقال اسید معده به مری ناراحتی‌های قفسه سینه

درمان درد شانه

با توجه به عامل درد شانه و مشکلات حرکتی کمربند شانه‌ای، درمان ممکن است در ارتباط با یک یا مجموعه‌ای از موارد زیر باشد: دارویی فیزیوتراپی ارتوپدی جراحی

درد شانه و آسیب دیدگی عضلات گرداننده

از میان تمامی دلایل بروز درد شانه، آسیب دیدگی عضلات گرداننده شانه شایع‌تر است. نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد دو سوم مبتلایان به درد شانه دچار مشکل عضلات گرداننده شانه هستند. عضلات گرداننده شانه مجموعه‌ای از ماهیچه‌ها و تاندون‌هایی است که به استخوان مفصل شانه متصل است و به بالا بردن و چرخاندن بازوها کمک می‌کند. انجام مداوم این حرکت‌ها به مرور زمان باعث می‌شود تاندون‌های عضلات گرداننده شانه ملتهب شوند و فرد دچار عارضه تاندونیت شود که با درد شانه همراه است. عضلات گرداننده شانه همچون تایری می‌ماند که با استفاده مداوم و افزایش سن باریک‌تر می‌شود و در نهایت از بین می‌رود. تاندونیت عضلات گرداننده شانه اغلب با تغییر نوع فعالیت‌ها و جلوگیری از تحریک دردآور بهتر می‌شود. گرم و سرد کردن شانه، مصرف داروهای غیرالتهابی ضداستروئیدی همچون ایبوپروفن درد را کاهش می‌دهد.

درد شانه و پارگی عضلات گرداننده

پارگی عضلات گرداننده شانه: همچنین این احتمال وجود دارد تاندون شانه به دلیل حرکت‌های پی در پی یا آسیب دیدگی همچون افتادن به طور کامل یا جزئی دچار پارگی شود. درد پارگی مزمن که ناگهانی اتفاق می‌افتد طاقت فرساست اما درد شانه، ضعف و سفتی ناشی از پارگی مزمن که با گذشت زمان رخ می‌دهد به مرور تشدید می‌شود و اغلب افراد به زمان شروع آن توجه نمی‌کنند. استراحت، گرم یا سرد کردن و مصرف قرص‌های ضدالتهابی غیراستروئیدی می‌تواند به درمان پارگی عضلات گرداننده شانه کمک کند اما ممکن است پزشک برای تقویت عضلات شانه و بهبود قدرت حرکتی مفصل شانه فیزیوتراپی و حرکت‌های ورزشی در خانه را توصیه کند.

شانه یخ زده

افراد مبتلا به شانه یخ زده دچار سفتی شدید در ماهیچه و ناتوانی در حرکت طبیعی شانه‌ها می‌شوند. این عارضه زمانی ایجاد می‌شود که بافت پیوندی که مفصل شانه را می‌پوشاند ضخیم و ملتهب می‌شود. علت دقیق عارضه شانه یخ زده مشخص نیست همچنین اطلاعاتی از دلیل مستعد بودن زنان میانسال به عارضه شانه یخ زده وجود ندارد. همچنین فاکتورهایی وجود دارند که فرد را در معرض ابتلا به عارضه شانه یخ زده می‌کند. به طور مثال ۲۰ درصد مبتلایان به دیابت دچار این عارضه می‌شوند.

درد شانه چپ

درد شانه چپ ممکن است بیمار را به پزشک قلب بکشاند ولی درد شانه ای که همراه با گردن درد می باشد معمولا منشا قلبی ندارد . درد شانه راست هم به اندازه درد شانه چپ مهم می باشد. معمولا علائم درد شانه همراه با التهاب می باشند و لذا در هنگام استراحت خصوصا در شب و هنگام خواب که بیمار بی حرکت می باشد درد تشدید می شود که درمواردشدید بیمارحتی نمی تواند روی شانه خود بخوابد یا حتی ممکن است از درد بیدار شود.


آفتاب سوختگی

التهاب پلک

التهاب تاندون

التهاب چشم

التهاب حنجره

التهاب حلق

التهاب دهان

التهاب دیسک کمر

التهاب ریه

التهاب روده بزرگ

التهاب زیر بغل

التهاب زیر زبان

التهاب صورت

زردچوبه و زخم معده

التهاب مری

علت اسهال مزمن در بزرگسالان

شهاب دادگرنژاد کیست ؟

آب کرفس







  • سمیرا حمیدی