دنیای سمیرا

۳ مطلب در مهر ۱۳۹۷ ثبت شده است

کشیدن دندان عقل

سه شنبه, ۱۷ مهر ۱۳۹۷، ۰۷:۱۸ ق.ظ


 مراقبت های بعد از کشیدن و جراحی دندان, جراحی دندان

از مسواک زدن در محل جراحی و شستشوی دهان خودداری کنید

 

عمل جراحی برای کشیدن دندان عقل یکی از رایج‌ترین جراحی‌های دندان است که برای بهبودی تا دو هفته فرصت نیاز داشته و مراقبت درست از جراحت‌ها می‌تواند به فرد کمک کند تا با سرعت بیشتری بهبود یابد.

دندان‌های عقل، دندان‌های بزرگی هستند که در بیشتر افراد بین سنین ۱۷ تا ۲۵ سالگی در انتهای دهان رشد می‌کنند اما ممکن است برخی افراد دندان عقل نداشته باشند.

 

در برخی موارد لثه‌ جای کافی برای رشد دندان‌های عقل ندارد که باعث می‌شود این دندان‌ها به صورت نصفه یا با زاویه‌ای نامناسب رشد کنند و باعث بروز مشکلاتی مانند درد یا عفونت شوند.

 

اثرات ناشی از جراحی دندان عقل به طور تدریجی بهبود می‌یابد و کبودی، تورم و درد پس از جراحی برای التیام به زمان نیاز دارد. در برخی از موارد پس از جراحی فرد به بخیه نیاز دارد که معمولا پس از یک هفته بخیه‌ها برداشته می‌شوند. فرایند بهبود این جراحی بدین ترتیب است که:

- ۲۴ ساعت اول: لخته‌های خون شکل می‌گیرند.

- دو تا سه روز: تورم دهان و گونه‌ها بهبود می‌یابد.

- هفت روز: دندان پزشک بخیه‌ها را بر می‌دارد.

- هفت تا ۱۰ روز: سفتی و خشکی فک از بین می‌رود.

- دو هفته: هر گونه کبودی روی صورت ناپدید می‌شود.

 

اگرچه زمان بهبودی برای افراد متفاوت است اما در صورت آلودگی زخم‌ها یا دستکاری لخته‌های خونی، روند بهبودی طولانی‌تر خواهد شد. لخته‌های خون بخش مهمی از روند بهبود هستند چرا که از خون ریزی بیش از حد جلوگیری و از عفونت زخم محافظت کرده و اجازه می‌دهند که بافت جدید رشد کند و همچنین از استخوان‌های در معرض هوا محافظت می‌کنند و به همین دلیل نباید در ۲۴ ساعت اول از بین بروند.

 

 مراقبت های بعد از کشیدن و جراحی دندان, جراحی دندان

 عمل جراحی برای کشیدن دندان عقل یکی از رایج‌ترین جراحی‌های دندان است

 

بنابراین از مسواک زدن در محل جراحی، شستشوی دهان، نوشیدن نوشیدنی‌های گرم، خوردن غذاهایی که به جویدن نیاز دارند، مکیدن با نی، سیگار کشیدن و نوشیدن الکل حداقل تا ۲۴ ساعت خودداری کنید و پس از این مدت دهان خود را به آرامی با محلول ضد عفونی شست و شو دهید.

 

بعد از جراحی اطلاعات دقیق مراقبت‌ها و طرز استفاده از داروهای تجویزی را از دندان پزشک خود بگیرید. به طور معمول دندانپزشکان توصیه‌هایی این چنینی بعد از عمل جراحی دندان عقل دارند:

 

- فشردن گاز استریل در ناحیه جراحی برای ۳۰ دقیقه

 

- استفاده از کمپرس یخ روی صورت در محل جراحی تا چند ساعت پس از جراحی به صورتی که ۱۵ دقیقه آن را روی صورت قرار داده و ۱۵ دقیقه صورت را استراحت دهید.

 

- استفاده از داروهای مسکن پس از جراحی دندان عقل

برخی افراد برای انجام این عمل جراحی بطور کامل بیهوش می‌شوند. این افراد تا ۴۸ ساعت قادر به رانندگی نبوده و بهتر است یک الی دو روز مدرسه یا سرکار نروند.

 

همچنین علاوه بر استفاده از محلول ضد عفونی کننده برای جلوگیری از عفونت می‌توانید با شستشو با آب گرم و نمک به کاهش تورم و تسکین درد ناشی از زخم کمک کنید. استفاده از بالش بلند به هنگام خواب و پرهیز از ورزش در روزهای اول نیز توصیه می‌شود.

قرص لوپرامید چیست

گلی کلازید 30

قرص گریپین ۳

قرص گارسینیا کامبوجیا

قرص گلوکوفاژ

بیماری پرتس در بزرگسالان

تبخال لب نشانه چیست

نارسایی آدرنال چیست

بیماری مزمن کلیه چیست

سوءجذب گوارشی گرمسیری


  • سمیرا حمیدی

سردرد یک طرفه

شنبه, ۷ مهر ۱۳۹۷، ۱۰:۰۴ ب.ظ

سردرد یک طرفه

سردرد یک طرفه ,سردرد یک طرفه سر,سردرد یک طرفه در بارداری,سردرد یک طرفه پشت سر,سردرد یک طرفه صبحگاهی,سردرد یک طرفه چیست,سردرد یک طرفه و چشم درد,سردرد یک طرفه گیجگاهی,سردرد یک طرفه شدید,سردرد یک طرفه نشانه چیست,سردردهای یک طرفه سر,سردرد یک طرف سر,سردرد یک طرف سر,سردرد یک طرف سر در بارداری,علت سردرد یک طرفه سر

سردرد یک طرفه

توضیحاتی در مورد سردرد یک طرفه

سر درد یک‌طرفه همانطور که از اسم آن مشخص است، یک نوع سر درد است که فقط یک طرف سر را تحت تاثیر قرار داده و می‌تواند برای فرد درد و ناراحتی زیاد به همراه داشته باشد. این شرایط معمولاً مشابه درد به صورت قلب زدن در یک طرف سر احساس شده و نیز می‌تواند علائمی همچون حالت تهوع، استفراغ، خستگی، و حساسیت به نور را ایجاد کند. این نوع از سر درد در موارد ابتلا به میگرن و سر درد خوشه‌ای بسیار عادی است. هر دوی این موارد با درد و ناراحتی به نسبت شدید و علائم طولانی مدت همراه است. علت سردرد در ناحیه یک طرفه سر چیست؟

علت سردرد یک طرفه

بیش از ۳۰۰ نوع سردرد وجود دارد که حدود ۹۰ درصد آن‌ها دلیل مشخصی ندارند. هرچند، میگرن یا سردرد خوشه‌ای موجب درد در سمت راست سر می‌شوند. همچنین سردردهای تنشی در برخی از افراد با بروز درد در یک سمت سر همراه هستند. بسیاری از انواع سردردها به خودی خود قابل درمان هستند اما اگر افراد به طور مرتب دچار این عارضه شوند باید به پزشک مراجعه کرده تا علت آن مشخص شود. همچنین درصورتیکه در کنار سردرد علائم دیگری همچون تغییر در قدرت بینایی، احساس گیجی، تب، افزایش در هنگام حرکت، سفتی گردن، تغییرات شناختی یا شخصیتی و اختلال در خواب ظاهر شود باید به پزشک مراجعه کرد.

درمان سردرد یک طرفه

چند راه برای تسکین سردرد وجود دارد. یک کمپرس گرم را به پشت گردن اعمال کنید. یک دوش گرم بگیرید. اتاق را ترک کنید و به یک محیط جدید بروید، مخصوصا اگر چراغ ها، صداها یا بوی ها باعث سردرد یا فشار بر روی چشم شوند. چرت زدن سریع، که می تواند کمک به کاهش سردردهای خستگی کند. موهای خود را شل ببندید. برای جلوگیری از کم آبی آب زیاد بنوشید. شما همچنین می توانید از داروهای ضد درد یا داروهایی مانند ایبوپروفن استفاده کنید. اما اگر مبتلا به سردرد مزمن باشید، از استفاده مداوم این داروها اجتناب کنید.

دلیل سردرد یک طرفه

سردرد های مختلفی وجود دارند که تنها در یک طرف سر یا صورت شما درد ایجاد می کنند. بسیاری علل خوش خیم دارند و خودشان از بین می روند. تغییرات شیوه زندگی مانند مدیریت وضعیت ایستادن یا نشستن، نوشیدن آب بیشتر یا استراحت چشم شما ممکن است کمک کند. در صورتی که سردرد شما در زندگی روزمره شما دخالت داشته باشد، با پزشک خود ملاقات کنید. فقط یک پزشک می تواند علت سردرد شما را تشخیص دهد واز شرایط جدی تر جلوگیری کند. پزشک شما همچنین می تواند راه هایی برای کنترل درد و جلوگیری از سردرد های آینده ارائه دهد.

علت سردرد یک طرفه سر

هر سال تقریبا ۵۰ درصد بزرگسالان دچار سردرد می‌شوند و این عارضه از شایع‌ترین مشکلات جسمی در میان افراد است. اما سوال این است که چه عواملی موجب بروز سردرد در ناحیه راست سر می‌شوند؟ سردردهایی که با بروز درد در سمت راست سر خود را نشان می‌دهند می‌توانند از عوامل مختلفی ناشی شوند که یکی از آن‌ها مشکلات عصب‌شناختی است. عارضه‌های عصب‌شناختی موجب بروز درد در یک سمت سر می‌شوند. از جمله این مشکلات می‌توان به نورالژی اکسی پیتال، آرتریت گیجگاهی و نورالژی عصب سه‌قلو اشاره کرد. همچنین مصرف برخی از انواع داروهای تجویزی یا بدون نسخه نیز می‌توانند با عارضه جانبی سردرد همراه باشند. مصرف بیش از حد داروهایی همچون استامینوفن، آسپرین و ایبوپروفن می‌تواند موجب سردرد شود. به علاوه آلرژی‌ها، خستگی، ضربه به سر، عفونت‌ها از جمله عفونت سینوس‌، تغییر در سطح قند خون و تومورها هم می‌توانند موجب احساس درد در تمامی نقاط سر یا یک سمت آن شود.

علت سردرد یک طرفه در کودکان

کودکان از زمانی که قدرت تکلم پیدا می کنند ممکن است عنوان کنند که دچار سردرد می شوند. در سنین پایین تر سردرد بصورت بی قراری، بی خوابی و بی اشتهایی اتفاق می افتد. نکته‌ای که درباره سردرد در کودکان بسیار اهمیت دارد این است که بتوانیم تشخیص دهیم که این سردردها چه زمانی کم‌اهمیت و گذرا هستند و چه زمانی نیاز به توجه بیشتری دارند.در حدود ۵ تا ۱۰ درصد کودکان دبستانی و نوجوان مبتلا به میگرن هستند.میگرن یعنی سردرد در کودکان که تکرار شونده باشد. این اغلب یک‌طرفه بوده و کودک در سر خود احساس ضربانی شبیه کوبیدن چکش می‌کند و برخی علایم مثل سرگیجه، دل‌درد، تهوع و استفراغ، دیدن جرقه‌های نورانی و یا حساسیت به نور و بو هم ممکن است وجود داشته باشند. میگرن حداقل یکساعت و گاهی تا ۲ روز هم ادامه می‌یابد. در این سردردها اغلب یک عامل محرک مثل خستگی، فعالیت بیش از حد بدنی، کمبود خواب، استرس و یا حتی خوردن برخی مواد غذایی وجود دارد به طوری که هر فردی نسبت به یکی از این عوامل حساس است و وقتی در آن شرایط قرار می‌گیرد دچار سردرد می‌شود.

سردرد یک طرفه

بسیاری از افراد با سر درد یک‌طرفه مواجه شده و اکثر آنها نیازی به مداخله پزشکی برای درمان شرایط خود ندارند. با این وجود، در موقعیت‌های زیر لازم است در ارتباط با این مشکل با پزشک ملاقات شود: در موارد شدیدتر بودن سطح درد از موارد قبلی تجربه شده توسط فرد در صورت شروع شدن درد به صورت یکباره و شدید در صورت همراه بودن درد با سایر علائم همچون حالت تهوع، طب، استفراغ، صرع، تاری دید و دو بینی، از دست دادن سطح هوشیاری، اختلالات گفتاری، تغییر در رفتار، ضعف و سایر موارد مانند آن در صورت شروع سر درد با انجام فعالیت فیزیکی

علت سردرد یک طرفه چیست

استرس برخی غذاها مانند الکل، پنیر و شکلات خوابیدن بسیار کم یا بسیار زیاد نور های بسیار روشن صدای بسیار بلند بوهای شدید مثل عطر

درمان خانگی سردرد یک طرفه

ریحان دارای بوی بسیار قوی است که در درمان سردرد های میگرنی موثر است. یکی از روش های استفاده از ریحان برای بهبود سردرد های میگرنی استفاده موضعی آن است. روغن ریحان یک شل کننده عضلانی است و در رفع دردهای عضلانی و ریلکس شدن عضلات موثر است. شما می توانید از این روغن برای ماساژ شقیقه ها و پیشانی خود برای کاهش سردرد و رفع اسپاسم آن ناحیه استفاده فرمایید. روش دیگر جویدن برگ ریحان تازه در زمان سردرد های میگرنی است. نوشیدن چای ریحان نیز می تواند در کاهش سردرد های میگرنی موثر باشد. چند برگ ریحان را در آب جوش به مدت ده دقیقه بجوشانید و بعد آن را صاف کنید و بنوشید. روش موثر دیگر در سردرد های میگرنی؛ استفاده از ریحان به همراه عنبر سائل است. مقدار دو قاشق چایخوری ریحان خشک را به مقدار سه فنجان آب جوش اضافه کنید و بگذارید سرد شود. پس از آن اضافه کنید دو قاشق غذاخوری عنبر سائل را به این چای و آن را درون یک پارچه بریزید. آن پارچه را روی پیشانی بگذارید تا درد التیام پیدا کند.

سردرد یک طرفه سمت چپ

برخی از سردرد های اولیه فقط در سمت چپ سر در ایجاد می کنند. اکثر دلایل این سردرد ها خیلی جدی نیستند و بسیار راحت درمان می شوند. دانستن دلایل و نشانه های سردرد های اولیه که می تواند سردرد سمت چپ سر را به وجود بیاورند. می توانند به تشخیص آن ها از بیماری خطرناک تر کمک کنند. انواع سردرد که سمت چپ سر را تحت تاثیر قرار می دهند: انواع سردرد اولیه میگرن سردرد تنشی سردرد خوشه ای شرایط جدی که ممکن است سردرد های سمت چپ سر را ایجاد کنند عبارتند از: آسیب ها بیماری های عفونی مسائل مربوط به رگ های خونی سو مصرف دارو

سردرد یک طرفه در بارداری

افرادی که سابقه میگرن داشته‌اند، ممکن است با باردارشدن سردردهایشان افزایش و یا کاهش یابد. خانم‌هایی که اولین سردرد میگرنی را در دوران بارداری تجربه می‌کنند، باید حتما بعد از زایمان تحت درمان جدی قرار بگیرند، زیرا احتمال مزمن‌شدن (طولانی شدن) این سردرد در آنها وجود دارد سردرد میگرنی ممکن است به دلیل استرس، شرایط محیطی گرم یا پرنور، خستگی، بی‌خوابی یا موادغذایی هیستامین‌دار مثلا تخم‌مرغ و گوجه‌فرنگی شروع شود. بنابراین خانم‌هایی که قبلا سابقه میگرن داشته‌اند و حالا می‌خواهند باردار شوند، بهتر است قبل از اقدام به بارداری به پزشک متخصص مغز و اعصاب مراجعه کنند تا علت میگرن آنها مشخص و از آن دوری شود، زیرا در دوران بارداری امکان افزایش شدت و تکرر این سردردها وجود دارد که به مسکن‌های معمولی هم جواب نمی‌دهند؛ مثلا اگر کسی با قرار گرفتن در نور شدید آفتاب یا شلوغی، دچار سردرد می‌شود، بهتر است مراعات کند تا در دوران بارداری دچار این سردردهای شدید نشود تا بخواهد از مسکن استفاده کند. خانم‌هایی که در دوران قاعدگی دچار تشدید سردرد می‌شوند، به احتمال زیاد در دوران بارداری هم دچار افزایش حملات میگرنی می‌شوند. این سردردها در سه‌ماهه دوم و سوم شایع‌ترند. مادرانی که در بارداری میگرن را تجربه می‌کنند به خصوص اگرسن آنها بالای 35 سال باشد، امکان مواجهه با مخاطرات دیگری هم برایشان وجود دارد، مثلا افزایش خطر لخته‌شدن خون در رگ‌های محیطی و سکته‌های مغزی و قلبی. به همین دلیل به بانوانی که در دوران بارداری میگرن دارند توصیه می‌کنم سایر عوامل تهدیدکننده مثل فشارخون و چربی‌خون، چاقی و افزایش وزن ناگهانی را به طور دقیق کنترل کنند. خانم‌هایی که اولین سردرد میگرنی را در دوران بارداری تجربه می‌کنند، باید حتما بعد از زایمان تحت درمان جدی قرار بگیرند، زیرا احتمال مزمن‌شدن (طولانی شدن) این سردرد در آنها وجود دارد.




  • سمیرا حمیدی

اوردوز

چهارشنبه, ۴ مهر ۱۳۹۷، ۰۶:۵۳ ب.ظ

اوردوز

اوردوز ،اوردوز چیست،اوردوز 2،اوردوز ۲،اوردوز ویتامین D،اوردوز عکس،اوردوز استامینوفن،اوردوز پروپرانول،اوردوز تریاک،اوردوز ٢،معنی اوردوز چیست،بیماری اوردوز چیست،علت اوردوز چیست،علائم اوردوز چیست،درمان اوردوز چیست،داروی اوردوز چیست،معنی کلمه اوردوز چیست،منظور از اوردوز چیست،نشانه های اوردوز چیستاوردوز عکس بازیگران،سایت عکس اوردوز،عکسهای اوردوز،اوردوز استامینوفن کدئین

اوردوز

در این مطلب از سایت جسارت می خواهیم در مورد اوردوز صحبت کنیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما عزیزان را جلب کند.مصرف بیش از حد، بیش‌مصرفی (واژه مصوب فرهنگستان) یا اُوِردوز (به انگلیسی: Overdose) به استفاده از دارو یا مواد مخدر یا مواد دیگر، در مقادیر بزرگتر از توان متابولیک بدن گفته می‌شود. در بیش‌مصرفی ممکن است بدن به حالت سمی درآمده یا مرگ را منجر شود.


اوردوز چیست

اوردوز (overdose) یا مصرف بیش از حد، وضعیتی است که طی آن میزان زیادی مواد مخدر مصرف شده و باعث مسمومم شدن بدن و یا مرگ می شود. اوردوز در دو حالت اتفاق می افتد: اول در حالتی که میزان زیادی مواد مخدر در یک نوبت مصرف وارد بدن شود، و دوم در حالتی که در یک دوره زمانی به طور دائم مواد مصرف شده و اثرات آت در بدن باقی بماند. مواد مخدر غیر قانونی که مصرف بیش از حد آنها موجب بروز اوردوز می شود معمولا عبارتند ازهروئین، کراک، کوکائین، الکل، آرامبخش ها، و داروهای غیر مجاز. معمولا در شرایطی که مواد مصرف شده مقدار زیاد، و درجه خلوصی بالاتر از حد انتظار فرد داشته باشد و پس از یک دوره عدم مصرف و یا به صورت همزمان با سایر مواد مانند الکل استفاده شود خطر بروز اوردوز بیشتر می شود. میزان مقاومت بدن فرد در برابر اوردوز به سن، وضعیت سلامتی، نحوه مصرف مواد و… بستگی دارد. در صورتی که بدن فرد قادر نباشد تا سموم وارد شده به بدن را تصفیه و یا دفع کند، دچار حالت اوردوز شده و می تواند منجر به خطرات شدید و یا مرگ شود. اوردوز صرفا مخصوص افراد معتاد و یا مصرف کنندگان حرفه ای نیست؛ بلکه افراد تازه کار و کسانی که برای اولین بار مواد مصرف می کنند نیز ممکن است به این حالت دچار شوند. برای مثال بدن فردی که برای اولین بار اقدام به تزریق هروئین می کند، مقاومت چندانی در برابر مواد نداشته و ممکن است با دزهای کم نیز دچار عارضه مصرف بیش از حد شود. اوردوز همیشه به صورت اتفاقی نبوده و گاهی ممکن است از روی عمد رخ بدهد. مثلا افرادی که دچار افسردگی و ناامیدی شدید هستند و قصد خودکشی دارند، میزان زیادی مواد مخدر را به بدن خود تزریق می کنند تا دچار اوردوز و مرگ شوند. اکثر کسانی که دچار اوردوز می شوند معمولا بعد از ٢ الی ٣ ساعت پس از تزریق هروئین می میرند، به خصوص در شرایطی که مواد دیگری مانند الکل یا متادون نیز به طور همزمان با تزریق مصرف شود چراکه مواد مخدر بلعیده شده به زمان بیشتری برای تاثیرگذاری نیاز دارند. اوردوز ناشی از مصرف مواد مخدر کند کننده بدن مانند هروئین باعث بروز بی خوابی، تنفس کوتاه و سطحی، و یا حتی بی هوشی می شود. در حالی که مواد مخدر تحریک کننده مانند کوکائین، باعث هیجان بیش از حد، افزایش ضربان قلب، و تنفس سریع خواهند شد. اوردوز ناشی از مواد توهم زا مانند ال س دی (LCD) و یا قرص اکستازی نیز موجب بروز پارانویا، توهم، و یا رفتارهای تهاجمی می شود. اوردوز ناشی از مصرف حشیش می تواند باعث بروز احساس لختی، بر هم خوردن تعادل، و افزایش اشتها می شود. در نهایت مصرف بیش از اندازه از داروهای تجویز شده برای مصارف درمانی، به منطور دستیابی به حالت نشئگی، می توان باعث بروز اختلالات ذهنی و عدم توانایی در تصمیم گیری شود.

اوردوز و آسیب به مغز

آسیب دیدن مغز به دلیل کاهش اکسیژن در مغز (هیپوکسی) یکی از عوارض اوردوز هروئین است که کمتر به مراکز گزارش می‌شود. این نوع آسیب مغزی باعث کما، تشنج و در بدترین حالت مرگ مغزی می‌شود. این که چه عوارض بلندمدتی در اثر کاهش اکسیژن در مغز بروز می‌یابد، به این بستگی دارد که مغز چه مدت اکسیژن کافی دریافت نکرده است. در کل هرچه فرد مدت طولانی‌تری نفس نکشد، مغز آسیب بیشتری می‌بیند. چنین اطلاعاتی در بسیاری از موارد اوردوز در دست نیست. نجات جان بیمار و بازیابی سلامتی وی به موفقیت‌آمیز بودن اقدامات کنترل آسیب‌دیدگی، ناحیه و گستردگی مرگ بافت مغزی به دلیل کمبود اکسیژن و سرعت بازیابی اکسیژن در مغز بستگی دارد.

مکانیزم اوردوز چیست

داروهای تجویزی و مواد غیرقانونی بر سیستم عصبی مرکزی اثر می‌گذارد. سیستم عصبی مرکزی با توجه به نوع داروی مصرفی و دلیل مصرف آن، ممکن است سریع‌تر عمل کند و تحریک شود یا این که آهسته‌تر عمل کند و سرکوب شود. اگر این مواد به حد اعتدال یا مطابق دستور پزشک مصرف شود، مواد کنترل سیستم عصبی را به دست می‌گیرد. اما اگر مواد بیش ازحد مصرف شود، احتمال دارد که مغز به شدت آسیب ببیند، و این آسیب دیدگی به کما یا حتی مرگ منجر شود. ازآنجایی که فیزیولوژی هر فرد با دیگری متفاوت است، عوارض مسمومیت با مواد مخدر برای همه مصرف کنندگان یکسان نیست. مقدار دارویی که برای یک مصرف کننده مرگبار است، چنین تاثیر کشنده‌ای بر دیگری ندارد. بنابراین نمی‌توان مقدار مشخصی را برای اوردوز تعیین کرد، چرا که مقدار ماده‌ای که باعث بروز علائم جدی و مرگبار می‌شود، برای هر فرد متفاوت از دیگری است.

علل اوردوز چیست

مسمومیت حاد الکل (اتیلیک-متانول)

مسمومیت ناشی از بیش‌مصرفی با خانواده تریاک

بیش‌مصرفی با آرامبخش‌ها (باربیتورات-بنزودیازپین)

بیش‌مصرفی ناشی از مصرف محرک‌ها (کوکایین- آمفتامین)

مسمومیت نیکوتین

مسمومیت و بیش‌مصرفی ناشی از ترکیب کردن مواد مخدر با هم

دارویی (مسمومیت آسپیرین– مسمومیت با استامینوفن- اوردوز با ضدافسردگی‌های سه‌حلقه‌ای-ویتامین آ و د)

اوردوز و مسمومیت با حشره‌کش (ددت – سموم برپایه ارگانوفسفات)

اوردوز در مصرف ترامادول

علائم اوردوز مواد

گشاد شدن مردمک

عدم تعادل هنگام راه رفتن

درد قفسه سینه

مشکلات تنفسی شدید، تنفس سطحی یا وقفه کامل تنفسی

شنیدن صدای خرخر از گلوی بیمار که علامت انسداد مجاری هوا است.

کبود شدن لب‌ها یا انگشتان

حالت تهوع یا استفراغ

تب بسیار بالا

رفتار تهاجمی یا خشونت‌آمیز

احساس گم‌گشتگی یا گیجی

پارانویا

بی‌قراری

تشنج یا رعشه

صرع

واکنش نشان ندادن

بیهوشی

مرگ

البته ممکن است تمام یا حتی اکثر نشانه‌های فوق مشاهده نشود، بااین حال بروز فقط چند مورد از علائم بالا می‌تواند نشانه اوردوز باشد.

جوش سر سیاه در گوش
  • سمیرا حمیدی