دنیای سمیرا

حقایقی از فرانسه در مورد جغرافیای این کشور

سه شنبه, ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۱۱:۵۳ ب.ظ

کشور فرانسه که در غرب اروپا واقع شده و از جمله بزرگترین کشورهای قاره سبز به شمار می رود دارای تاریخی بسیار غنی است. قدیمی ترین نشانه های زندگی انسانی متعلق به ۱٫۸ میلیون سال پیش در محلی که امروزه کشور فرانسه واقع شده قرار داشتند. پس از چندین دوره یخبندان و رشد جوامع بشری از حدود ۳ هزار سال پیش از میلاد مسیح دوران نوسنگی در این منطقه آغاز شد. کشور فرانسه که امروزه به جمهوری فرانسه شناخته می شود با پایتخت پاریس به عنوان بزرگترین شهر و مرکز تجاری و فرهنگی این کشور شناخته شده است. از جمله دیگر شهرهای مشهور فرانسه می توان به بوردو، تولوز، لیون، مارسی و نیس اشاره کرد. فرانسه علاوه بر سرزمین اصلی که با کشورهایی مانند سوییس، آلمان، اسپانیا، ایتالیا، لوکزامبورگ و … هم مرز می باشد، دارای چندین جزیره در اقیانوس اطلس، اقیانوس هند و اقیانوس آرام بوده و همچنین گویان فرانسه در آمریکای جنوبی بوده که متعلق به این کشور می باشد. در ادامه حقایق کشورهای مختلف اینبار قصد داریم تا حقایقی از فرانسه را به عنوان کشوری تاریخی با گذشته ای غنی معرفی نماییم پس با الی گشت همراه شوید.

حقایقی از فرانسه ، از گذشته تا به امروز این کشور تاریخی

حقایقی از فرانسه در مورد جغرافیای این کشور

مطالب مرتبط:
با شهر لیون در فرانسه آشنا شوید
لا دفانس، مهم ترین خیابان در سراسر فرانسه!
آشنایی با ۱۰ شهر مهم فرانسه
  1. نام فرانسه از کلمه لاتین فرانسیا (Francia) گرفته شده که به معنی سرزمین پادشاهی فرانک می باشد.
  2. فرانسه بزرگترین کشور در اروپا بوده که وسعت آن بیش از ۶۴۳ هزار کیلومتر مربع می باشد. این مقدار شامل گویان فرانسه و جزایر گوادلوپ (Guadeloupe)، مارتینیک (Martinique)، مایوت (Mayotte) و رونیون (Réunion) می باشد.
  3. بلندترین نقطه در فرانسه همچنین به عنوان بلندترین نقطه در سراسر اروپا شناخته می شود که مونت بلانک (Mont Blanc) با ارتفاع ۴۸۰۷ متر می باشد.
  4. کشور فرانسه به ۲۲ منطقه شهری تقسیم شده که ۵ منطقه آن در خارج از سرزمین اصلی قرار گرفته است.
  5. این کشور با بیش از ۷۵ میلیون گردشگر در سال به عنوان پربازدیدترین کشور از دیدگاه گردشگران به شمار رفته و از نظر درآمد حاصل از گردشگری در رتبه سوم جهان قرار دارد.
حقایقی از فرانسه در مورد جغرافیای این کشور

حقایقی از فرانسه در خصوص استقلال این کشور

  1. نان تست فرانسوی که به نان گمشده نیز شناخته می شود در نوشته های ذکر شده در مورد غذا از هنری پنجم انگلستان دیده می شود. لغت تست فرانسوی اولین بار در یک کتاب آشپزی متعلق به ۱۶۶۰ مورد استفاده قرار گرفته است.
  2. در کشور فرانسه روز ۱۴ ژوئیه به عنوان روز استقلال این کشور جشن گرفته می شود. این جشن در واقع ۱۴ ژوئیه ۱۷۸۹ بوده که در زندان باستیل (Bastille) شورشی به پا شد و در نهایت جنگ انقلابی فرانسه را به وجود آورد.
  3. دولت فرانسه مدال هایی را به نام La Médaille de La Famille Française به خانواده هایی که فرزندان متعددی را با شرافت پرورش داده اند اعطا می نماید.
  4. در سراسر شهر فرانسوی پاریس تنها یک تابلوی ایست (Stop) وجود دارد.
  5. جالب است بدانید که لویی نوزدهم تنها ۲۰ دقیقه پادشاه فرانسه بوده است.
حقایقی از فرانسه در خصوص استقلال این کشور

حقایقی از فرانسه در مورد ویژگی های خاص این کشور

  1. در فرانسه یک فرد می تواند به طور قانونی با یک فرد مرده ازدواج نماید.
  2. رینبو واریور (Rainbow Warrior) یکی کشتی صلح سبز بود که برای متوقف کردن آزمایشان هسته ای فرانسه در اقیانوس آرام فرستاده شد. این کشتی در سال ۱۹۸۵ در بدری در نیوزیلند منفجر شده و یکی از کارگران آن نیز کشته شد. رسوایی زمانی پیش آمد که مشخص شد سرویس های مخفی فرانسه در این انفجار نقش داشتند.
  3. از زمان پایان جنگ جهانی دوم فرانسه به عنوان یکی از پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل بوده است.
  4. فرانسه در کنار اسپانیایی ها دارای زنانی با بالاترین امید به زندگی در سراسر اروپا می باشند.
  5. بازی های سنتی فرانسه به نام پتانک (pétanque) و کمی رسمی تر ان بولز (boules) دارای یک کتاب قانون ۷۰ صفحه ای می باشد. هر دوی این بازی ها توسط مردان روستایی در یک زمین شنی و ماسه ای انجام می گیرد. برای هر دو این بازی ها مسابقات جهانی برگزار می گردد.


  • سمیرا حمیدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی